U bent hier

Storingen

Als beheerder wilt u ervoor zorgen dat de burgers zo min mogelijk last hebben van gestoorde lichtmasten. LMS kan u als beheerder hierin ondersteunen. Burgers kunnen makkelijk storingen doorgeven in het systeem en u als beheerder kunt de storingen makkelijk monitoren.

In LMS is het niet mogelijk om dubbele meldingen te doen op één lichtmast. Het systeem laat d.m.v. kleuren op de kaart zien of een lichtmast al gestoord is of niet. Klikt een burger op een gestoorde lichtmast dan kan hij niet een dubbele melding maken maar wel een opmerking toevoegen aan de storing.

Burgers kunnen op de hoogte gehouden worden van storingen door hun email adres achter te laten bij het invoeren van de storing. De burger krijgt bij elke status wijziging een update en kan zo zien wat er met de door hem doorgegeven storing gebeurd.

In LMS is het mogelijk om een storing de status "doorgezet naar netbeheerder" te geven. Een burger die de storing gemeld heeft krijgt dan automatisch een mail met daarin uitgelegd wat dit betekend voor de doorlooptijd van de storing en de beheerder kan de storing zo blijven monitoren.

LMS is zo ingericht dat wanneer er een storing op een lichtmast doorgegeven wordt die niet in beheer is van de gemeente maar bijvoorbeeld van de Provincie of woningbouw deze automatisch doorgegeven wordt naar deze partij. Een burger die deze storing heeft gemeld ontvangt hiervan een email met uitleg.

De geschiedenis van alle storingen blijven bewaard. Dit heeft als voordeel dat een monteur snel kan zien welke maatregelen er al getroffen zijn om een storing op te lossen en kan zo snel bepalen waar de oorzaak van de storing nog kan zijn.

Functionaliteit